Trening, restitusjon og hvile

Dette foredraget retter seg mot idrettsutøveren og mosjonisten. Her får du høre om hvilke tiltak som bidrar til å opprettholde en skadefri kropp, hvordan du bygger et robust immunforsvar og hvordan du sikrer treningsfremgang ved å prioritere riktig for deg selv i hverdagen.

  • Hva må jeg tenke på når jeg øker treningsmengden?
  • Hvordan sørger jeg for god restitusjon i en hektisk hverdag?
  • Er den såkalte "mest effektive" treningen nødvendigvis den beste for meg?
  • Hva bør jeg helst spise og er det viktig når jeg spiser?
  • Hva skjer når vi hviler?

Dette er noen av spørsmålene som blir besvart. Det oppfordres til dialog med publikum under foredraget. Foredraget varer i ca 60 min + 15 min for spørsmål.

Andreas Dønåsen jobber som fysioterapeut og livsstilsveileder, og har spesialisert seg innenfor utmattelsestilstander, utbrenthet, fordøyelsesplager, hodepine og langvarig smerte. Andreas har i tillegg til fysioterapi studert ernæring i Stockholm og filosofi ved NTNU. Han holder jevnlige kurs og foredrag innen livsstil, økologi, pust og bevegelse for bedrifter, lag og foreninger. På fritiden henter han gjerne mat rett fra naturen og er aktiv i flere miljø innen økologisk dyrkning og permakultur.

Andreas+Svart+Rund+Smil